11 april 2018

Jag hurrar för både det ena och det andra!


Idag blev jag bjuden av väninnan och före detta skolkamraten Berit på sopplunch. Vi gick till gamla Selmas, som jag fortfarande envisas kalla det, numera heter stället Gott&Reco och ligger vid Stora Torget i Falun. En trevligt litet café med goda rätter i mysig miljö. Vi valde en av dagens soppor, den på bilden... asiatisk fisksoppa med fröknäcke som tilltugg. Urgod! Gott&Reco är ett helt ekologiskt café som erbjuder glutenfritt, vegan, lchf, paleo och sockerfritt. Alltså ett utmärkt val för alla. Gå dit om du letar det lilla extra. Men gå inte under lunchrusningen för då finns inga bord lediga!

Och så hurrar jag...idag kom kallelse till röntgen av mitt dumma artrosknä! Inte förrän i maj... men ändå! Hurra!!

Önskar er alla en fin dag.

8 kommentarer:

Margareta sa...

Så gott det ser ut.Soppa är alltid gott och fröknäcke med.
Grattis till tid för rtg knä.Hoppas du kan få någon hjälp,efter den rtg.Lite lindring iallafall.
Hurra för mina sticklingar,som kom idag. Så pigga och fina var dom. Jag har satt dom i god jord och nu står dom i glasverandan och får mycke ljus.Tack,tack!!!(Så bra förpackade var dom)
Nu har det varit ett par kyligare dagar med frostnätter,men våren är här ändå.
Idag har jag satt bondbönor i en bytta förodling.Det gick bra förra året.Jag har skolat mina paprikor.Chilin har jag skolat tidigare. Igår satte jag några gurkor.Det är spännande tider nu,för man vet aldrig vad som lyckas.
Imorgon ska jag få hjälp med däckbyte.

Ha det riktigt bra!
Kram Margareta

Meta sa...

Vad mysigt det låter Får nog leta mig dit om jag hinner nästa gång, Vi är ju alltid på så konstiga tider när vi kommer. Men så skönt att du får komma in och få lite besked om knät det är inte alls roligt att ha ont och svårt att gå. Jag har värst ont i höfterna men det får jag väl leva med ett tag till.
Ha det gott och snart får nog ni med vår det ska komma regn till er hörde jag det sätter fart på smälltandet.
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

God soppa och remiss! Jamen det låter som en bra vecka!
Idag får det nog bli en tur till plantskolan för att fira in våren...
Ha det gott!
Kram Titti

MirandaMaräng sa...

Låter jätte gott o nyttigt. . . jag brukar också föredra ekologiska caféer och känna mig hälsosam. . .!!! :-)
Sådana caféer dyker upp mer o mer i stan numera!
Ha en fin torsdag (här lyser solen o är jätte fint vårväder)!
Kram

Eva-Lotta sa...

Det ser ju supergott ut!
Maj är det snart, hoppas du får klarhet i ditt knä...

lisashus sa...

Vilket härligt ställe att ta till när man själv inte vill laga mat. Härligt med en väninnelunch på stan också. Soppan ser jättegod ut och fröknäcke passar ju perfekt. Så härligt att det dyker upp liknande ställen i takt med att medvetenheten ökar om vad vi stoppar i oss. Lite inspiration får man ju också till den egna repertoaren kan jag tro.

Åh, så skönt för dej att du äntligen fått tid för röntgen. Inte roligt att gå omkring med ett ont knä! Hoppas att du nu får rätsida på knäet, och maj ligger inte alls långt borta, även om det är lite svårt att tro.

Önskar dej och din fyrfoting ett skönt slut på denna vårvecka!

Kramar
Lisa

House and Garden by Bia sa...

Gillar också soppa !..ska förresten äta det ikväll ;))
Visst är det jobbigt med artros värk !...det har jag också lite här o var i kroppen. Värst är det i stor tårna när jag går !...men som tur är värker det inte ständigt. Men i ryggen har jag ständig värk, mer eller mindre.
Soligt hos oss idag, det tackar man för ;))
Kram

Merja sa...

Tråkigt med ditt knä! Mamma har opererat båda sina och det blev riktigt bra. Nu kan hon cykla också.
Fin shal du gjort!
Njut av våren! Kram