16 mars 2018

Änglavingar och currykryss


I mitt sovrum, som också är mitt arbetsrum, blir det aldrig riktigt ljust för fönstret vetter mot norr. Tänkte ändå visa hur det blev när sängen och skåpet bytte sida. Jag får ju vissa ryck emellanåt och det här var sviter efter bokhylleflytten i vardagsrummet jag berättat om tidigare. Sänggaveln är densamma, änglavingarna i keramik har suttit där tidigare men då var de vita. Jag behövde lite guld ovanför huvudet så jag målade dem helt enkelt.


När man flyttar sin säng så vet man inte om den hamnar tokigt mitt i ett currykryss. Vare sig jag tror på dem eller inte så sover jag lika bra på den här sidan rummet.


Ombyte förnöjer heter det och jag tycker om att förnya mig. Rummet känns rymligare och det tackar jag inte nej till. Stora mässingsbrickan ska ut på balkongen som bordsskiva snart. Men först ska balkongen nätas in så vi kan njuta där tillsammans Iris och jag.


Kär gammal kratta på väggen med ett radband som dekoration.


Och Iris som gärna vill vara där matte är.

Jag tänkte skriva att alla vet ju att katter aldrig ligger i ett currykryss men när jag googlade läste jag förvånat att det är enbart katter och harar som gillar att ligga i dessa kryss. Här har jag gått och trott fel hela livet! Intressant... hur som helst. Alltid lär man sig nya saker. Har ni nåt förhållande till currykryss och jordlinjer?

Ha en härlig helg, jag tror på sol!

8 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Nej, det har jag inte, men jag vet många som pratade mycket om det ett tag. Nu hör jag det sällan! Trevlig helg!
(Idag är bebis fullgången och kvar i magen)

Marie i Skrifvarstugan sa...

Så trivsamt det ser ut i sovrummet och det verkar som kissen godkänner det. :-)

lisashus sa...

Börjar man ändra på ett ställe brukar det dra med sej annat, som här. Det ser jättefint ut och detta med sovläge kan verkligen vara känsligt oavsett om man tror på currykryss eller ej. Jag har haft svåra problem med detta på torpet och bökat runt en hel del där med sängen. Jag har lärt mej att man ska helst ha uppsikt över både dörr och fönster och det har du säkert här.
Så fint med din gamla kratta. Klart att Iris vill vara där Matte brukar vara. Min Zigge låg alltid på mina kläder när jag klätt av mej, eller om det låg någon klädhög jag hade haft på mej.
Ja, i år får du lite mera pyssel på balkongen. Så spännande sen att se hur Iris reagerar på balkonglivet!
Här har vi haft en solig morgon, men molnen smyger sej på. Önskar dej soliga helgdagar!
Kramar
Lisa

MirandaMaräng sa...

Har aldrig hört talas om "currykryss" förrän nu. . . .så nu måste jag nog kolla var sängen står och
vilka platser som inte känns så bra!!! :-)
Min egen kisse ligger o sover på de flesta platser. . . men det är som du skriver tydligen ingen garanti
för att inte det finns ett "currkryss" precis där!!! Hmmm. . . !!!
Önskar dig en fin helg!
Kram

HWIT BLOGG sa...

Första 2 åren sov jag inte en blund här som sängen stod, fattade ingenting! Flyttade till nytt rum och sängen åt andra hållet och fick SOVA, tjoho! Märkligt...
Katten sover dygnet om i en stol där jag inte ens VILL sitta! Blir orolig där...ja något är det med dessa currykryss, intressant!
Kram från Titti

House and Garden by Bia sa...

Så fina änglavingar !
Har läst lite om currykryss, men har aldrig testat...
Sol hos oss idag...ikväll ska vi se Jill Johnson konsert, That´s life...ska blir roligt!
Önskar dig en fin helg !
Kram

Villa Ryttarängen sa...

Vi har ju aldrig haft katt men hund. Han vägrade att lägga sig en gång ute och jag tror det var något med jordlinjer som gjorde det så. En släkting till mig sov aldrig bra som barn tills någon sa att de skulle flytta på sängen. Sen sov hon. Märkligt! Själv så tänker jag ofta på feng shui när jag möblerar att energierna ska kunna flöda fritt i ett rum. Jag skulle inte kunna flytta på vår säng den har en given plats. Ha det fint så här på söndagen och hoppas att du har lika soligt som här. Kraaam Pia

Lena sa...

Så mysigt sovrum! Söta Iris ser verkligen ut att trivas, så då måste det vara ett rofyllt rum oavsett currykryss o linjer ;) Är inte så hemma på området...
Kram