23 november 2017

Överraskningar


Igår dök överraskning ett upp i min brevlåda. Vad jag blev glad!


Min vän Lise-Lott hade lovat sticka ett par strumpor med rosenmönster till mig, och igår kom de. Så fina och i mjukt ullgarn. Perfekt nu när jag sitter och skriver och fryser om fötterna. Idag kom överraskning två...


... den efterlängtade biografin om Tomas Ledin. Han är en av mina idoler. Inte hade jag förväntat mig att den skulle vara i coffeetableformat! Nu får den ligga överst. Jag har redan bläddrat i den, så innehållsrik och med så fina bilder.

Sen vet jag inte var dagarna tar vägen, de går i rasande fart. Jag läser i boken och hittar ett par passande rader i en av hans texter...

          Just nu, vill jag leva, just nu
          just nu, vill jag känna, just nu

Må gott och lev, just nu!

9 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Sanna ord. Tala om sen om den är bra!

Lena sa...

Vilka överraskningar!!! Gillar verkligen Tomas Ledin. Han blir bara bättre och bättre med åren! Så fina sockar! Ull är suveränt när man ska hålla värmen.
Ha det gott!
Kram Lena

Vardag och flärd sa...

Så vackra strumpor! Givetvis ska det vara ull, då fryser man inte.
Lyssnar gärna på Tomas Ledin och han texter, kanske ska köpa boken ...
Nu går vi mot helg och jag önskar den blir riktigt trivsam för dig!
Kramar Eva

lisashus sa...

Vilka underbara sockor att värma fötterna med så här års! Ja, kalla fötter är inte kul, särskilt när man sitter stilla och skriver som du gör! Vad kan väl vara mera passande! Snygga också!
Härligt med inspirerande bok och Ledin är ju en mysig typ att läsa om!
Så fint i sista novemberveckan att glädjas åt! Leva just NU vill man ju!

Fortsätt så och lev i nuet min vän!
Kramar
Lisa

House and Garden by Bia sa...

Kul med överraskningar !...jättefina sockar, skulle gärna äga dom ;))
På vintern brukar jag gå i raggsockor hemma...är så mysigt och varmt och skönt om fötterna då ;))
Ha en fin helg !
Kram

HWIT BLOGG sa...

Vilka fina saker du fick i brevlådan :) Ja just det...leva JUST NU, ja man gör ju det men ändå tänker man baklänges och framlänges, märkligt!
Ha en skön lördag nu.
Kram från Titti

MårsArt sa...

Vilken present som inte bara värmer utan även är snygg! Tänkvärda ord av Tomas Ledin. Man får göra sitt bästa av stunden man har på jorden, framförallt för sina nära, sina kära och de man möter genom livet. Jag brukar tänka så, att man kan bemöta en människa på olika sätt, och att man alltid ska försöka att välja det bästa sättet för just den. Ett leende smittar...
Ha en fin helg!
Kram
Agneta

Margareta sa...

Så fina sockor du fått. Jag stickade två pr förra vintern i det mönstret.Det är mina finsockor.Att hålla sig varm om fötterna,påverkar ju hela kroppen.
Och en fin bok är ju aldrig fel.Boktips inför jul är också bra.
I ditt förra inlägg hade du kottar.Det är en favorit här också. Jag tänkte på idag just, när vi gick vår skogspromenad, att det var så många nya grankottar som fallit ner.Tar nog med en korg och samlar upp några.Jättefin tavla också på kottbilden.
Spännande med dina nya planer för nästa år...

För övrigt,så är din blogg en ljusglimt i vardagen

Kram Margareta

Villa Ryttarängen sa...

Åhh så fina sockor. Jag sitter här och fryser om fötterna fast jag har raggsockor på. Så är det i gamla dragiga hus. Min syster var nyligen och tittade på Tomas L show på Cirkus i Sthlm. Jättebra tyckte hon. Ha det fint och mys. Kraaam Pia