10 september 2017

Att trösta sig med Rasmus...


Nu har det regnat i flera dar och då måste man ju pigga upp sig och omgivningen med nåt att stoppa i munnen. Eller hur? Ofta bakar jag samma gamla recept på de muffins som jag kallar Rasmus efter förlagan som man kunde köpa på caféer här under 70-talet. Möjligen en lokal företeelse.


Jag blir glad av dem och att bara ta en... haha, en omöjlighet. Ifall ni får lust på en Rasmus så ligger receptet här.


Klematisen Summer snow fortsätter att tokblomma på balkongen och jag har upptäckt genom Isas Trädgård vilken utmärkt blomma den är att sätta i vas.

Idag är det söndag och då går vi runt sjön Tisken tillsammans, jag och några av mina käraste. Inget regn just nu. Hoppas ni också får en fin dag!

7 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Rasmus-muffins har jag aldrig hört talas om! Måste kolla in länken till receptet.

lisashus sa...

Dina muffins försökte jag mej på en gång,men jag tror inte att min gamla ugn var ok för detta recept, men dina ser otroligt lockande ut och att bara ta EN är nog svårt!
Härligt septemberväder här också och lockar till promenad.
Ha en härlig söndag!
Kramar
Lisa

Rosor och ruiner sa...

mm, ser gott ut! Här blir det bullbak idag!
Läser tillbaka lite, tystnadsställen, vilket vackert ord och så välbehövligt! Jag är mer och mer i behov av tystnad känner jag! Det är så mycket surr omkring oss, musikskval etc... lyssnar på en del poddar ibland, men känner mer och mer att jag inte orkar med det, prat prat prat.... tystnad är så skönt ibland!

Kram Gunilla

ps du har så rätt, det var en rabbis som hälsade på mig.. det är ju vildkanin som vi kallar rabbisar på Gotland.

Vardag och flärd sa...

Tror att det är samma recept jag har i min gamla skolköksbok, måste kolla. Förr bakade jag muffins i tid och otid, det var så lätt och så gott, nu blir det sällan.
Summer snow är alldeles ljuvlig, hoppas min tar sig efter att jag flyttade den i våras.
Hoppas du hade en fin promenad idag!
Kramar Eva

Erikslundsliv sa...

Muffins är gott och lättbakat! Sånt gillas! Hoppas att du fick en skön promenad igår. Här var det både regn och sol hel dagen!
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

House and Garden by Bia sa...

Åh så gott med muffins...gillar mer bullar än kakor ;))
I går var det såå skönt väder först lite mulet och regn, men jag tog en promenad på eftermiddagen då det slutat att regna och det var 17 grader och ljumma lätta vindar, härligt ! Man får vara glad så länge "värmen" stannar.
Ha en fin vecka !
Kram bia

Meta sa...

Hos mig blev det bullbak och en äppelkaka. Som sagt man måste trösta sig med nåt.
Härligt att ha vänner att gå ut med. Hoppas ni fick fint väder
Ha det gott
Kram Meta