1 augusti 2017

Krans av renfana


Hittade så fina bestånd av renfana på min cykeltur häromdagen.


Plockade en stor bukett till en krans. Det går åt många fler än man tror.


En stor hänger nu på min gråblå ytterdörr...


... och en liten, lite yvigare, sitter på balkongen. Det blev några över också som hänger som bukett. Nackdelen med renfana är att de luktar så illa. Jag kan inte ha dem inomhus. När de torkat går det bra men här får de nog sitta till jul.

Det man ska tänka på när man binder en krans av renfana är att ta små buketter och sätta dem tätt. Snyggast när de sen torkar och blir lite glesare.


Här sitter den. Lite lågt kanske men den döljer ett gammalt skruvhål som jag retar ihjäl mig på!

Sol idag igen och jag tror det är en dag given för loppis! Letar efter en speciell sak, visar om jag hittar den.

Önskar er en fin dag.

6 kommentarer:

MårsArt sa...

Underbar krans! Du kan du! Jag fastnar ju alltid för färger som här, renfanans gula. Många har svårt för den färgen, men jag gillar verkligen olika nyanser av gult. Har planer på att måla en stooor tavla i gula toner.
Nu njuter vi av sommaren, oavsett väder!
Kram
Agneta

lisashus sa...

Så fint det blev med kransen och renfanan har ju så feta och bulliga blommor. Förr, när jag jobbade fick alltid lite ångest när renfanan började blomma för då var det inte långt kvar till vardagen och jobbet. Så känns det inte längre utan nu kan jag njuta av att inte dela in året i terminer. Jag kanske också ska göra mej en krans. Alltid lika inspirerande att få ta del av ditt fina pyssel.
Kramar
Lisa

Villa Ryttarängen sa...

Du gör alltid så fina kransar. Renfana är fint men jag gillar inte doften riktigt. Ska ändå plocka een stor bukett i veckan. Kraaaam Pia

Vardag och flärd sa...

Fina kransar har du gjort! Renfanan är så tacksam att ha i kransar eftersom de behåller färgen så fint. Men lukten gillar inte jag heller, har för mig att myggen inte heller gillar renfanans doft.
Undrar så om du fann vad du sökte på loppisen?
Ha en fortsatt trivsam vecka!
Kramar Eva

Merja sa...

Så fint! Tack för tipset. Renfarna har jag i rabatten:) Men jag har för mig att den luktade illa....
Ha det gott!

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Jeg elsker Reinfann til tross for den vonde lukten . Kransen er kjempefin !