23 augusti 2016

Med inspiration från Ernst... diy


Hallampan i ny skepnad inspirerad av Ernst.


Jag hade ett hemsytt lampskärmsöverdrag sen tidigare...


... som jag tvättade, strök och trädde ett nytt band i.


Den fula glasplafonden med det stickiga skenet bara väntade på...


... att få sig ett överdrag. Enkelt, billigt och fint... tycker jag! Nästan lite luftballongkänsla! Ljuset blev mycket mjukare och snällare. Och har man inget gammalt överdrag så är det ju lätt att sy ett. Idén fick jag när jag såg Ernst sy ett skärmöverdrag till en golvlampa.

Förkylningen är seg men bättre, tack för alla krya-på-dig-hälsningar!
Önskar er en fin dag.

Nu har jag lagt till min kortroman Mötesplats 60+ som jag vann pris för i Hemmets romantävling 2015 och som jag nu får publicera på min skriveriblogg. Om du inte redan läst den så kan du göra det genom att klicka på bilden i Mitt skriveri som ligger här i högerkanten.

7 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Tror min kommentar försvann men jag skrev:
Har redan läst din kortroman, så mysig! Väntar på nästa!
Ernst ger inspiration - och det gör du också! Jag har ett par glasplafonder, så tråkiga, men nu vet jag vad jag ska göra, ska bara leta upp ett tyg.
Ha en fin vecka, vännen!
Kramar Eva

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ernst ja , en flott fyr ! Lampen ble veldig fin , ser mykere og koseligere ut synes jeg . Jeg håper at du snart blir helt bra ! I dag var det 23 grader i skyggen her i Værmlang og ennå er det 20 grader i vannet , så deilig ! God kveld til deg ! Klem

Ezter sa...

Så smart :) Jag läste Mötesplats... igår :)

Meta sa...

Fiffig lampskärm. Så fint att göra själv.Tänk det behöver inte vara dyra saker för att det ska ge en myskänsla.
Ajaj det lät inte roligt med en rejäl förkylning så där på res.Resan verkar ju vara rätt lyckad ändå.
Hoppas du mår bättre nu och har det gott
Kram Meta

Isas Trädgård sa...

Såå fint det blev Eva-Mari !
En helt annan känsla och mjukare sken. Har också tankar på något liknande efter att ha sett Ernst program. Har två lampfötter (egentligen terrakottakrukor) med skärmar som står och väntar !
Ha det så gott och krya på dig !
Kram/Isa

lisashus sa...

Vilka underbara bilder från Smögen! Jag försöker läsa ifatt lite här.Himla handikappad blir man när inte datorn går att använda på normalt sätt! Tråkigt att du blev förkyld! Hoppas att du fortsätter pigga på dej så att du kan njuta av det härliga sensommarvädret!
Så otroligt fin hallampan blev med den Ernstidén!
Så jättekul att få läsa din kortroman! Den ska jag läsa i helgen efter torptaberaset som jag ska ha på fredag.
Allt gott till dej och fortsätt krya på dej!
Kram
Lisa

lisashus sa...

Vilka underbara bilder från Smögen! Jag försöker läsa ifatt lite här.Himla handikappad blir man när inte datorn går att använda på normalt sätt! Tråkigt att du blev förkyld! Hoppas att du fortsätter pigga på dej så att du kan njuta av det härliga sensommarvädret!
Så otroligt fin hallampan blev med den Ernstidén!
Så jättekul att få läsa din kortroman! Den ska jag läsa i helgen efter torptaberaset som jag ska ha på fredag.
Allt gott till dej och fortsätt krya på dej!
Kram
Lisa