13 juli 2016

Perfekt sommarläsning...


Tips på bra sommarläsning? Varsågod! Den här kunde jag inte lägga ifrån mig...
 

Romanen, den första som utgetts på svenska, är skriven av Lori Nelson Spielman och heter Det kommer alltid en ny himmel. Hon har skrivit fler böcker och jag hoppas och tror starkt på att fler blir översatta till svenska. Ni som gillar lätta, hjärtknipande (utan att bli sliskiga), feelgoodromaner blir inte besvikna. Lite Moyes, Pilscher och ett stänk Trollop... där har ni denna författare.


Som gjord för att läsas i hängmattan eller på stranden. Idag lämnar jag tillbaka den och hämtar en annan som jag väntat länge på... Stora små lögner av Liane Moriarty. Nån som läst den? Jag har tidigare läst Öppnas i händelse av min död av henne... verkligen så bra, den också.

Läs mycket och njut av sommardagen!

12 kommentarer:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

God morgen ! Takk for boktipset . Det er så moro når man finner en bok man liker .Jeg har tre bøker som ligger å venter på at jeg skal lese de , får kanskje åpne en av de i dag ...i gråværet. Ønsker deg en fin dag ! Klem

Villa Ryttarängen sa...

Oj! Nu fick jag lite dåligt samvete för att jag aldrig läser numer. Kul när man hittar en bra roman som man inte vill lägga ifrån sig. Kraaam Pia

Ezter sa...

Tack för tipset. Lögnerna har jag, men har inte läst.

Lena sa...

Så vackra bilder! Skulle gärna läsa mer, men tiden räcker inte i nu läget....
Ha det så skönt!
Kram Lena

Vardag och flärd sa...

Bra tips, ska titta efter den på biblioteket! Jag läser varje kväll tills boken slår mig på näsan. Det blir många feelgood. Just nu läser jag Tiden läker inga sår av Caroline Säfstrand. Stora små lögner har jag inte läst men kommer säkert att göra det. Berätta gärna vad du tyckte när du läst den.
Ha det fint!
Kramar Eva

Meta sa...

Nja det blir nog inget läst här i år nu på ett tag målande är det som står på schemat.
Ha det gott och njut dina fina böcker.
kram Meta

Erikslundsliv sa...

Tack för tips! Jag har läst Öppnas i händelse... och den var bra. Nu har jag ju fått fler tips av dig. Perfekt!
Ha det gott!
Kram, Ann

Snäckskalsdalen. sa...

Tack för lästips!
Jag har inte läst någon av böckerna! Men Moriarty har jag en liggande, kanske skulle börja med den. Den andra är noterad.
På sommaren brukar jag alltid läsa så otroligt mycket mer än annars, men den här sommaren har det inte blivit så, jag älskar att ligga ute på verandan och läsa, men se, jag har inte riktigt vädret med mig den här sommaren. Hittills. Men det kommer, det kommer!
Kul att höra att det växer så bra hos dig, och att Summer Snow ska bli så stor det kan man väl nästan hoppa över, för vi får dra ner vår från enebusken eftersom vi är så rädd om enen. I år är Snön så stor så det liknar inte.
Kul att vildvinet tar sig, men vad skulle det väl göra med dina gröna fingrar!
Kramar Agneta

lisashus sa...

Tack snälla för tipset! Kram
Lisa

lisashus sa...

Tack snälla för tipset! Kram
Lisa

Blommiga Rutan sa...

Åhhhhh så roligt med ett boktips, Och Moyes,Pilscher och Trollop är alla tre favoritförfattare så det bådar gott... Tusen tack för tipset.

Ja, har läst Stora små lögner och tyckte mycket om den. (skrev om den i bloggen den 2 juni). Inte lika bra som, Att öppnas i händelse av min död, men bra.

Kramar Anncathrine

Agneta Tellander sa...

Låter som en bok i min smak. Måste jag läsa. Kan rekommendera "världens vackraste man" av Lena Ackebo. Läser just nu på bryggan i solen. Ljuvligt! Ha det gott i solen😁