17 juni 2016

Lite lagom gnäll


Så fort vi har haft skönt sommarväder ett tag så glömmer vi att det kan vara annorlunda och blir så överraskade av den mörka regndagen när den kommer. Visst behövs regnet. Men det blev plötsligt så mörkt inne! Har inte tänt ett ljus på länge. Men idag gör jag det.


Kaffe, bulle och bok blir det i soffhörnet medan fotboll pågår på tv:n. Hela tiden känns det som. Tänk om det kunde vara trädgårds-, inrednings- och/eller designprogram varje dag i en hel månad! Nej, jag vet. Såå tokigt tänkt! Visst vill jag att vi ska vinna. Men... jag är redan rejält trött på det hela. Suck.

Ha en fin helg. Heja Sverige!

14 kommentarer:

lisashus sa...

Jag förstår dej så väl! Igår var det bedrövligt med dagsregn och dis här, mera som november inomhus, men jag jublade så klart över regnet! Hela 20 mm fick vi! Men himla trist när det pågår!
Så mysigt du ändå har gjort det!
Håller också med om den jämrans fotbollen! Det verkar vara fotboll på ALLA kanaler nu! Vi får ge oss till tåls till efter midsommar, då kommer Ernst! Det ser jag fram emot!
Hoppas att regnet upphör och att solen återvänder till dej också, för här har vi sol idag, men molnen börjar iofs hopas nu, och det lär visst bli mera...!

Ha en skön fredag och tänd flera ljus och lukta på dina vackra blommor!

Kramar
Lisa

Ezter sa...

Igår var det mörkt precis hela dagen här. Idag har det varit lite ljusare!

Villa Ryttarängen sa...

Ha Ha! Jag vill också ha trädgård, inredning och gärna design i månader på tv. fast jag gillar fotboll oxå. Kraaaam Pia

Rosor och ruiner sa...

hihi, jo fotboll kan man få nog av rätt fort, håller med! Visst skulle det vara kul om det gick bra för Sverige, men nja, fotboll är inte min grej... Men regn behöver åtminstone vi här på Gotland, här är så torrt!

Må gott och mys med bok och bulle och ljus, snart kommer solen åter!

Kram Gunilla

Meta sa...

Men du det blir så skön luft efter regnet jag njöt i kväll när jag gick från en granne efter en kväll med grillat i paviljongen och på hennes veranda. Det var alldeles ljummet efter kl ett på natten.
Härligt att få sitta med en god bok en kopp kaffe och tända ljus. låter ju så Passande
Ha det gott i helgen
Kram Meta

House and Garden by Bia sa...

Vi följer inte fotbollen...ser några minuter ibland. Nä vi är inga fotbolls entusiaster...när jag var ung däremot !!
Hoppas du får en trevlig helg !!
Regn och trist väder hos oss...men inne är det inte trist, hihi...
Kram bia

Snäckskalsdalen. sa...

Om bara regnet ville komma ner också! Här mörknar det emellanåt och sen tittar solen fram igen utan att det har regnat, vi skulle så innerligt behöva regn, en hel dag och lite försiktigt så där, men blåbären i skogen torkar bort och lingonblommorna har trillat av.....trist!

Jag tycker ju det är jättekul med dom här stora turneringarna, jag sitter som klistrad, jag tröttnar bara när det är över, då saknar jag det!

Men jag håller med, man kunde ha lite mer trädgårdsprogram eftersom det är så många av oss som är intresserade av just det. Det finns ju utmärkta att köpa in från BBC osv.....vi borde göra uppror!

Ha en riktigt fin helg!
Kramar

Smyckenochskapat sa...

Så fin lykta! Visst är det konstigt hur fort vi glömmer att det inte är standard med solsken:) ha det fint i fina Dalarna♡/ Ninni

Erikslundsliv sa...

Jag håller då helt med dig! Nog blir det lite väl mycket sport på TV. Tur att jag har Netflix och HBO så jag kan se på lite bra serier och filmer ändå. Idag var det ju riktigt TV-väder så nu kryper jag nog upp i soffan och myser lite.
Ha det fint i fåtöljen!
Kram, Ann

Vardag och flärd sa...

Fotboll tittar jag inte på - även om min svärson har fotboll som jobb. Såg gärna att det var mer trädgårds- och naturprogram på tv. Men det är ju massan som bestämmer....
Ha en fortsatt fin helg!
Kramar Eva

Unknown sa...

Vilken jätte-snäcka! Och så mysigt du har på din balkong!

Kraam Therese

MårsArt sa...

Jag tillhör ju den skaran som gillar att titta på fotboll. Är väl tillvand då alla mina fyra barn har spelat. Jag håller med om att det gärna fick vara fler program om trädgård, design och inredning. Tror väl att Ernst kommer med några program i sommar? Får se fram emot dem.
Noterar din snäcka på bordet. Har för tillfället "snöat in" på att måla snäckor...
Kram
Agneta

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja akkurat sånn er det , blir like sjokkert over regnværet hver gang. Så nydelig den du har lys i er ! Ahh fotball er jeg så lei av , er jo bare det på tv for tiden, så det var flott med den nye Skriveri bloggen din . Har lest en novelle og resten skal jeg kose meg med i kveld. Klem og god kveld til deg.

Blommiga Rutan sa...

Haha, jag tänk om det skulle vara inredningsprogram, eller kanske Babel, varje dag, ibland flera gånger, i en hel månad!!!

I lördags regnade det här hela dagen, från morgon till kväll, men, lite mysigt också, att tända ljus och mysa inomhus.

Kram Anncathrine