1 maj 2016

Välkommen sköna maj!


Tänk, äntligen kan vi välkomna sköna maj! Fast också idag helst inomhus. Även om det börjar spricka ut både det ena och andra utomhus så njuter jag ännu mest av grönskan inomhus.


Igår sken solen in en liten stund på förmiddagen. På kvällen var jag på en fantastisk föreställning i Kristinehallen, vår fina konserthall här i Falun. Förklädd Gud Op. 24, ett lyriskt verk med musik av Lars-Erik Larsson och text av Hjalmar Gullberg. En upplevelse med Dalasinfoniettan, dess kör, fina solister och inte minst, recitatör Reine Brynolfsson.


Som jag trodde blev jag så berörd. Ett bra avslut på april och en bra början på sköna maj. Och ser ni rosen... den står fortfarande nästan lika fin som när jag köpte den för mer än 14 dagar sen.

Hoppas nu sköna maj gör skäl för den förväntan vi lägger på den. Ha det så gott alla vänner!

10 kommentarer:

Meta sa...

Ja du nog finns det hopp om att våren är här på riktigt och vinterjackan kan hängas undan.Lite varmare på termometern och stilla i luften nu väntar jag bara på solen. Vad fint att få gå på konsert där det är så fint och du har åxå fint hemma
Ha nu en bra första maj
Kram Meta

Ezter sa...

Ja, nu måste det väl ändå bli vår! Rosen är jättefin!

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja det kan jeg tenke meg , at konserten var fin. Du har det så koselig i leiligheten din , så lyst og trivelig . Rosen står like fint , så vakker den er ! Ja nå er det Mai du g det er meldt her på Østlandet at vi kan få opp mot 20 grader , hmm vi får se . Denne våren har vært iskald . God søndag til deg ! Klem

Erikslundsliv sa...

Du har så fint i ditt hem! Till och med rosen och konsertprogrammet färgmatchar! Hihi
Det var en fantastisk ros som stått sig så länge!
Nu verkar värmen smyga in över oss så förhoppningsvis får vi en fin maj.
Ha det fint denna första dag i maj!
Kram, Ann

House and Garden by Bia sa...

Fint med solstrålarna som kikar in...har ett liknande inlägg jag med ;))
Hoppas din valborg var bra ;)....min var lugn och mysig.
Idag har jag räfsat lite löv på gräsmattan, men oj vad det är jobbigt !
Ha en fin start på maj månad ;)
Kram

Vardag och flärd sa...

En fin föreställning gör gott för själen! Din lägenhet ser så trevlig ut, jag förstår att du trivs gott där.
Idag blev det en solig dag efter gårdagens ihållande regn, men kylan fortsätter, kan ju ändå säga att maj började bra.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

A House With A View sa...

Så mysigt och fint hos dig! Och se där, en vacker piedestal hos dig med :) Den liknar min tycker jag. Härligt att se en föreställning och bli berörd. Blir sugen att se den men har så fullt upp med studier nu, får nog avstå, puh!

Önskar dig en trevlig vecka!

Många kramar aka

lisashus sa...

Vilket underbart avslut på april med "Förklädd gud"! Det finns väl ingen vackrare text och musiken är ljuvlig! Den har jag gjort många gånger - åh, så härligt! Jag förstår precis hur du känner här.

Vilken härlig bild från ditt hem! Vilket skönt perspektiv med ljuset och rummen!

Här har vi haft en helt ljuvlig första maj! Leende, varm och vindstilla! Ja, det kändes som riktig vår, äntligen! Hoppas att att den känslan och värmen når till dej också! Själv hade jag föreställning med lilla teatergruppen nästan hela dagen inomhus, men man smet ut då och då och bara njööööt av allt skönt och majlikt!
En härlig söndagskväll önskar jag dej och hoppas att veckan börjar i vårens tecken även för dej uppe i Dalom!
kramar
Lisa

Felix sa...

Så vackert solen lyser in i din härliga lägenhet! Och jag förstår att det måste ha varit underbar musik att lyssna på Förklädd Gud. Här har maj börjat alldeles utmärkt med sol och värme på eftermiddagen, så nu blev det äntligen en trädgårdsdag. Så det finns hopp... :-)

Vårhälsningar
Elisabet

Snäckskalsdalen. sa...

Vi har inte fått varmare ännu, men det gör inget. Det kommer när det kommer och det får gärna gå långsamt och om man får önska kan gärna hösten få bli lång också! Eller istället, eller hur man ska säga.
Så stor din lägenhet är, det är ju rum på fil, häftigt! Och när solen skiner in, så fint det är!
Härligt med bra föreställningar! Sånt berikar!
Kram

p.s. vildvinen inte bortglömda, men dom har inte börjat visa sig ännu!