9 oktober 2015

Bara en gren


En förmiddag tillbringade jag med grenletning i skogen. Skogen var ju full med nedfallna grenar, också grenar från gamla avverkningar fanns i mängd. Men letar man en speciell gren så tar det tid och jag gick kors och tvärs och förkastade alla, nästan.


Till slut hade jag två med mig hem. Efter lite velande hit och dit blev det den här som får hänga här och vara vacker. I en gömma hittade jag två rostiga plåtlöv. Kan tänk mig ljusklämmor senare kanske? Enkelt, gratis och jag tycker det blev fint.


Än är gardinerna kvar och jag har förlikat mig med tanken att behålla dem... kanske.

Ha en trevlig helg! 

12 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Där var den - grenen! Jättefint! Och nu skojar jag lite, den passar till gardinerna....!!!!!! Du är välan för rolig du!
Och ljus i grenen, det är aldrig fel, det är så sött med dom där slingorna. Just nu har jag ingen slinga någonstans kom jag på. Däremot ligger det några på vinden, kanske skulle ta mig en tur dit upp!
Agneta kram

Merja sa...

Du hittade rätt gren...det blev jätte fint:) De mönstrade gardinerna blev snygga. Behåll, tycker jag. Håller också koll efter mer mönster till vardagsrummet nu.
Trevlig helg!

Erikslundsliv sa...

Att hitta rätt gren kan vara trixigt nog. Din blev då så fin och det blir det ju när man tar in naturen tycker jag. Min gren som sitter i taket inne byter skepnad efter säsong, ägg till påsk, snöstjärnor på vintern och prismor ibland. Tre små fåglar sitter där och ser fina ut året runt.
Vad var det jag sa om gardinerna? De är jättefina och du vänjer dig.
Idag har jag varit och hämtat Café Trädgårdslyckan som jag reserverat på biblioteket så nu har jag läsning till helgen. Det blir spännande!
Ha en fin helg!
Kram, Ann

Meta sa...

Ja du det finns aldrig det man letar efter men du kan du en så fin lagom stor gren att ha i det fina fönstret med dina vackra gardiner. Hihi.
Löven gillas verkligen
Ha en fin och skön helg
Kram Meta

Anonym sa...

Ingenting kan bli vackrare än naturen! Tillhör också dem som letar grenar och stenar = stora (som jag lägger på golvet och slår tårna i)!
Tycker dina gardiner är fina med det organiska mönstret, speciellt nu, när du har bytt tyget i vitrinskåpet. De ger litet "karaktär" åt det enfärgade. Jag skulle absolut behålla dem, men det är ju du som bor där!

Lena sa...

Så vackert! Den grenen passade perfekt!
Kram Lena

Vardag och flärd sa...

Så fint att plocka in pynt från skogen! Din gren är vacker i växtsättet! Min dotter plockar också in grenar, bl a till mobil i barnrummet.
Gardinerna ja.... tydligen börjar du vänja dig, de ÄR verkligen fina!
Ha en riktigt bra helg!
Kramar Eva

lisashus sa...

Så läckert det blev med grenen och rostiga löv! Du är alltid så påhittig och finner på så mycket fint i allt det enkla! En stor eloge till dej som visar oss det enkla och vackra som du lyfter fram hela tiden! Ursnyggt, och dina gardiner matchar grenen tycker jag!
Ha en skön helg!
kramar
LIsa

A House With A View sa...

Du är så himla pysslig och får jämt till det så fint!! Vilken bra idé med grenen och den gör sig verkligen bra där du placerat den. Du har så många vackra ting i din inredning, helt i min smak :) Gillar hur du inrett balkongen, med enkla medel men som gör det så charmigt. Och gräskronan, vill ha!! Får nog försöka mig på att göra en själv nästa sommar :)

Men du vilka fina gardiner, sälj dem INTE!! Jag tycker att de är helt perfekta, vackert mönster som skapar lite dynamik i köket men samtidigt inte för mycket pga. den dova färgskalan.

Många helgkramizar aka

House and Garden by Bia sa...

Ja det finns mycket fint man kan hitta i naturen ;)...själv har jag tagit in en stubbe som jag har till bord i mitt bloggrum ;))...det är ju bara fantasin som sätter gränser du vet, hihi...det blev jättefint med grenen i fönstret.
Ha en fin helg !!
Kram bia

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Hahhaa ja damer og gardiner du ;) Det var en fin gren du fant , det pynter opp vivrkelig ! God helg ! Klem

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så fint med grenen och löven...igår stod jag och höll i mina två rostiga likadana järnlöv (!). Hade köpt en vit ljung och gjorde ordning på mitt utebord med rostiga saker. Tände ett ljus i lyktan på bordet. Det blir mörkt tidigt nu...
Kram,
Regina